tisdag 15 mars 2011

Till Malin...

Idag på jobbet kommer vi bli informerade om att Malin är borta! Alla vet det men antar att en tyst minut kommer att hållas! Blir lite full i skratt för Malin var ju inte direkt den tysta personen så hon skulle nog gilla att vi kacklade på istället! I alla fall så kommer det lysa ett ljus för Malin och alla som vill kommer att få skriva några ord antar jag till Malin eller hur det kommer att fungera! I alla fall så satte det ju naturligtvis igång mina tankar och det resulterade i det här:

Nu när du himlen har nått
och ingen vet hur dåligt du har mått
har jag mig en riktig tankeställare fått
hur hastigt livet kan rycka oss bort
från livet till döden är steget så kort!

Det kommer jag skriva till Malin!

Igår på jobbet var det en minst sagt skum känsla... man såg "hennes" maskin och man nästan väntade på att hon skulle gå förbi. Det blev mycket prat och det är väll nästan ett måste i en sån här situation! Hoppas bara att ledningen har överseende med det! Så så jätte bra presterat blev det absolut inte igår!
När en sån här sak händer så som ni ser ovan så fick jag mig en ordentlig tankeställare! Skickade ett meddelande till mamma och talade om hur mycket jag älskar henne... jag vet att hon redan vet det men med tårarna i ögonen igår så kändes det som att jag bara var tvungen att göra det precis då!

Nu ska jag gå och få något gjort innan jag ska ner och jobba ett skift igen!

Puss på er!

Inga kommentarer: