söndag 13 mars 2011

Livet har sina vändningar...

Imorse fick jag beskedet om att en arbetskamrat som haft ett väldigt snabbt sjukdomsförlopp hade gått bort! Hon hade minst sagt sina "egenheter" som dom flesta skrattat åt genom åren. Tänker inte gå in på mer intimt men vi som känner henne vet precis vad jag menar! Hon har fått oss att skratta många gånger men nu på senaste tiden har det varit mycket spekulationer och prat om hennes "fel". Vi har märkt faktiskt för mer än 1 år sen att något varit fel med henne men hon har vägrat erkänna att hon är sjuk! Det har inte varit så mycket mer om det förrän nu på senare när hon haft väldigt mycket konstigt för sig som vi alla pratat om! Hon har haft minst sagt ett underligt beteende så det har varit mer prat än vanligt men alla har vi sagt att det skulle vara bättre att få veta vad hennes fel varit för det skulle verkligen ha tagit död på allt prat! Men nu är det som det är och det gick väldigt fort... tanken på att hon faktiskt var på jobbet för 2 veckor sen känns minst sagt skum! Hur som helst så är hon en väldigt snäll människa som aldrig varit dum mot mig i alla fall. Hon har nog alltid sett upp lite till oss alla. Hon har liksom bara hängt med! Men nu är hon i alla fall borta och jag är övertygad om att hon har det betydligt bättre där hon är nu! Så jag säger bara VILA I FRID MALIN!
Du kommer alltid att minnas som korven (hon har jobbat med att packetera korv) så hon har fått smeknamnet KorvMalin!
Skänker naturligtvis en tanke till hennes familj!

Nu åter till något helt annat!
Idag är början för mig på en lång resa... Ser fram emot denna resa som jag för övrigt ska orka ta mig igenom till vilket pris som helst! Det finns inget annat alternativ så är det bara! Men med mycket stöd så kommer det att fungera! Så ser ni som vet vad det här handlar om minsta lilla tendens att det inte lyckas så skäll på mig! Snälla! This is the journey of my life!!!

Helgen har i övrigt varit lite si så där! Vi hade funderingar på att åka till husvagnen i lördags till söndags men eftersom Linus varit sjuk sä lät vi bli! Han skulle inte kunna hålla sig lugn och då kanske han skulle bli dålig igen! Sen visade det sig att lillMajsan fått ögoninflammation så det var lika bra att vara hemma och ta det lugnt! Men vi var in till stan en sväng och fixade lite ärenden men det gick supersnabbt! Sen var vi till mamma en sväng! Så i övrigt har det varit väldigt lugnt! Men en tripp till husvagnen blir det definitivt inom en snar framtid.

Nu är det solsidan och jag har verkligen inte tid med det här!

1 kommentar:

Tessan ♥ sa...

Du VET att jag kommer sparka dig.
Vi reser ju tillsammans och ska släpa runt på varann =)
Kraaam!