torsdag 10 mars 2011

Då blev man hemma idag då!

När jag kom hem från jobbet igår så trodde jag inte ens att Linus var hemma! Jag klädde av mig och pratade med Dennis och gick in i köket och gjorde mina vanliga sysslor! Efter en stund frågade jag vart Linus var. Han ligger ju i soffan sa Dennis då! Jag gick in och sa hej och undrade varför han låg där! (Det är inte likt honom att ligga i soffan mitt på dagen!) Han sa att han  hade ont i huvudet och lite ont i magen!
Jag satte mig vid datorn och rätt var det var så frågade han mig vem av oss som kunde vara hemma med honom imorgon! Är du så sjuk frågade jag och tittade på honom! Och så var det hävdade han! Men jag svarade inte riktigt på frågan!
Han fortsatte att ligga i soffan hela eftermiddagen. Vi åt och sen la han sig igen och helt plötsligt så sov han! Inte heller likt honom!
Jag frågade Kimmo vad han tyckte att vi skulle göra för han hade inte direkt någon feber.
Men vi bestämmde att det nog lika bra är att ha honom hemma. Det var så mycket som inte stämde med honom idag så han kan inte må bra! Skulle han ha fejkat (har hänt förr) skulle han inte ha legat hela eftermiddagen i soffan (skulle han aldrig palla med) han skulle aldrig ha somnat innan 20!
Så idag är jag hemma.... Han har tagit huvudvärks tablett och ligger nu nedbäddad i soffan! Så nu får han vara hemma veckan ut!
Maja fick gå till dagis idag! För det första så skulle inte Linus få någon lugn och ro om hon var hemma och för det andra så hade dom en sjörövarfest på dagis idag som hon har sett fram emot! Den har blivit flyttad flera gånger pga sjukdom! Och sist men inte minst så har jag avd möte på jobbet idag kl 13:30-15:30 så jag tänkte gå på det.

Annars den här veckan har jag hunnit jobba över 2 timmar! Sen blir det ju några idag med! Måste ju jobba i tid tills Egypten. Tänkte att när jag har förmiddag kan jag jobba till kl 15 måndag till torsdag så får jag in hela 4 timmar den veckan!
Det har gått riktigt bra att jobba också! I vanliga fall brukar jag vara väldigt trött på att vara där men den här veckan har känts annorlunda! Kanske för att våren börjar komma.

I måndags började jag med att ändra kosten (INTE BANTA). Gerd var så snäll och delade med sig om  hur man ska äta enligt ett ställe hon går på. Man ska alltså äta en handflata med proteiner och 3 knytnävar med kolhydratskälla men inte ris, pasta, bröd osv. På det ska man äta en måltidsersättning av något slag! Egentligen skulle man äta måltidsersättning i flera veckor men sist fick jag gallsten så jag är livrädd att få det igen! Vet inte om jag törs prova! Eventuellt kommer jag försöka äta det nästa vecka!
Den här veckan har i alla fall hittills gått riktigt bra! Har varit en aning hungrig men det ger sig nog snart! Jag har hållt mig inom 1400 kcal trots att Gerd sa att man inte behöver räkna kalorier eller väga mat. Men för mig själv har jag hållt lite koll! Sen sa hon att hon inte tyckte jag skulle väga mig på 4 veckor. Ska bli intressant och se om jag klarar det! Postiva med det här är ju att jag äter mat som hela familjen kan äta! Ingen fet mat som LCHF som alla andra också äter + kolhydrater så dom smäller upp i vikt och ingen konstig mat så familjen blir drabbad! Det här fungerar verkligen för hela familjen och det tror jag är viktigt om man ska orka hålla på! Och det känns verkligen inte som att jag bantar! Det känns bra helt enkelt! Hoppas nu att jag ska bli av med den här jävla envisa övervikten som jag har!
Igår var Gerd så snäll och köpte en rockring till mig när hon ändå var i stan så hon kom med den igårkväll! Jag provade bara lite snabbt men idag har jag provat ca 10 minuter! Men då ramlade den ju massa gånger så det blev ju inte rockning i 10 minuter. Man ska ju börja med några minuter bara för man kan ju få blåmärken och bli väldigt öm av den! Sen sa Gerd att hon fått ont i ryggen av den så jag får ta det lugn eftersom jag haft så ont i ryggen tidigare år! Men jag ska prova varje dag ca 10 minuter.

Nu längtar jag till våren också så man kan börja gå ut och gå som folk! Törs inte riskera med foten att gå innan det är bart på backen! Håller ju hysteriskt på att träna upp vristen och det gör ont kan jag säga! Jag kör övningar och står på balansplattan och varje dag har jag tokont i vristen men antar att det beror på träningsvärk i vristen... annars är det rejäla fel! På kvällen ilar det och värker i foten så jag kan bli tokig! Hoppas det blir bättre snart! Men när jag ska börja gå ut och gå ska jag se till att vara lindad eller tejpad ordentligt så jag inte vrickar mig igen!

Nej nu ska jag göra något annat!
KRAM på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om det är alldeles för lite proteiner, kolla upp det en extra gång. Får du i dig för lite protein så tappar du muskler. Lycka till!!

Millan sa...

Det stämmer... Har själv läst boken!