söndag 13 februari 2011

HELGEN!!!

Nu var det en hel vecka sen jag bloggade.... Så kan det ju bli ibland!
Veckan som har varit har jag varit sååå förbannat trött! Jag har verkligen inte orkat med någonting efter jobbet! I tisdags var vi till Carro och Linus klippte av sig allt sitt långa hår! Men han blev jätte fin så klart!
I fredags åt vi pizza och skulle titta på Let´s dance men jag tror jag såg max 2 st dansa och sen sov jag som en stock! Vaknade vid 0:30 och gick ner och la mig!
I lördags hade vi fullt upp! Först var vi på kalas hos Lotta 14:30! Det var första gången jag såg nya "Fiahuset" och herregud så fint det blev! Det måste dom verkligen vara nöjda med! Jag hade köpt en sjal på Villa Vanilla som hon blev så glad över! Vad kul!
Vi fick smörgåstårta och kaffe och smörgåstårtan var supergod!
Sen åkte vi hem och det var dags att gå till Tessan och Micke direkt... Men Tessan skickade ett mess och undrade om vi kunde komma 15 minuter senare så vi gick till konsum och köpte en dricka och massa popcorn och snacks som vi la i en korg och slog in i cellofanpapper! Sen hade jag också gjort en ram som hon ville ha! Precis när jag kom innanför dörren hos dom blev jag serverad en välkommstdrink en bacardi apple och den var jätte god... till det fick vi snittar! Mumma! Sen fick vi potatisgratäng och till det en bricka med rostbiff, kyckling och fläskfile! Till det sallad och baguette! Också så gott! Sen fick jag mig en Mamma Mu! Tänk att det är så förbannat gott och det märktes... flaskan tog slut! Stackars Tessan!
Sen fick vi den absolut godaste efterrätt jag någonsin har ätit! Det var så försvinnande gott så det går inte att beskriva! Tror det var en vitchokladpannacotta med hallonsås! HERREGUD! Den kommer jag absolut göra flera gånger!!!! Allt var så perfekt gott så jag kan inte annat än säga TACK för den goda maten! OCh alla drinkar jag blev serverad under kvällen förstås!
Det roliga i det hela var att Micke försökte fylla mig (pga mitt inlägg på fb att jag skulle bli dyngrak) han blev fullast av alla!
Det var en lugn och skön kväll och vi skrattade en hel del! Det måste vi absolut göra om! Nästa gång ska jag hitta på nå kul om jag nu kan överträffa deras kväll!
Det spilldes en och annan öl och jag fick mig en öldusch... till sist spilldes min grogg ur men Micke hade gjort den så förbannat stark så det gjorde absolut ingenting ;)!
På nattkröken gick vi hem lämnades en soffa som stank öl och en matta som var öldränkt! Stackars Tessan som fick ta itu med det!
När vi kom hem tog det ett tag för mig att somna. Fick lite panik för jag vet att Maja troligen skulle vilja vakna tidigare än jag... Men vi fick sova ganska länge faktiskt! Jag mådde faktiskt jätte bra! Kimmo sov i soffan nästan direkt efter frukosten! Siv och Armas kom och när dom åkt la jag mig i soffan och tvärsomnade med Maja bredvid mig! Sen sov vi fleeera timmar! Det var så skönt! Tur jag har eftermiddag imorgon så det inte gör något om Maja är vaken lite längre ikväll!
Men nu ska jag gå tillbaka och glo lite på tv!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: