tisdag 25 januari 2011

1:a natten med kissarna!

Igår hämtade vi ju hem dom efterlängtade katterna. Direkt efter grabbarnas träning så drog vi hem till Kim och Johan. När vi kom dit försökte vi få gosa med dom lite men dom var riktigt busiga och ville inte riktigt bli burna! Kim bjöd på kaffe så vi tog en kopp. Sen var det dags för hemfärd... Katten jag höll i jamade hela vägen hem och var jätte rädd... stackars liten. Den andra höll Linus i och hon var lugnare men jamade emellanåt hon också! När vi kom hem släppte vi ner dom och den ena som vi döpt till Smulan gick och kikade runt och var nyfiken... hon kom även fram och strök sig även mot oss flera gånger. Den andra som ska heta Skorpan var lite mer reserverad och låg på barstolarna nästan hela kvällen. Vi tog med dom ner och visade dom toan och Smulan har varit dit flera gånger men Skorpan sprang och gömde sig under våran säng. Smulan har även varit fram och ätit men inte Skorpan! Hoppas dom vänjer sig snart vid hemmet och oss.
Nu på morgonen så har dom mesta dels varit uppe under Linus säng. Men snart är vi ensamma jag och katterna och då kanske dom törs komma fram lite mer. Så fort dom visar sig så är det ju någon av barnen som ska följa efter och titta vad dom ska. Barnen är helt överlyckliga över Smulan och Skorpan!

Idag ska Dennis till badhuset med skolan och eftersom jag är hemma och rastlös med min onda fot så ska jag åka dit och titta! Tänkte svänga in på OK för lite frukost och sen ner till badet! Hoppas naturligtvis på lite kaffe där nere också! Kanske man skulle passa på att sola också!?
Jag hämtar ju Maja klockan 12 så jag har ju gott om tid på mig! Maja skulle säkert vilja vara hemma idag men jag vet att hon blir så otroligt rastlös när hon inte får vara på dagis så hon får vara där några dagar tänkte jag. Men hon behöver bara vara där fram till 12. Förra veckan när jag jobbade eftermiddag så hann hon ju bara vara där några timmar om dagen och då ville hon inte ens följa med Kimmo hem för säkert precis när hon kommit in i leken skulle hon hem. Därför beslutade jag att ha henne där trots att jag är hemma. Men på torsdag och fredag får hon vara ledig!
Nej nu ska jag skicka iväg grabbarna till skolan och sätta mig och glo på tv innan badhuset kallar!
KRAM

Inga kommentarer: