måndag 24 januari 2011

Foten och katter...

Börjar med foten då! Var till läkaren klockan 10:15 idag! Jätte gulliga mamma körde mig så jag slapp krångla med det! TACK mamma!
Han tröck på foten så det gjorde fruktansvärt ont... och vred lite och sen konstaterade han att jag inte behövde röntkas... det var en stukning! Jag skulle hålla foten lindad och sen skulle jag använda den så mycket som jag kunde! Han frågade vad jag jobbade med och sa att det var inget förbud att jobba men att jag kunde göra som jag ville eftersom jag har ett stående jobb! Antingen vara sjukskriven, jobba 50 % eller heltid. JAg gjorde som jag kände! Tänker i alla fall vara hemma några dagar för jag känner att jag har så pass ont att jag inte klarar av att stå med foten några längre stunder! Det gör ju så satans ont!
Om jag hade ont om en vecka skulle jag höra av mig för en extra koll! Hellre ett besök för mycket tyckte han! När foten började kännas bra skulle jag börja träna upp leden. Var några övningar han rekomenderade mig! Han sa att foten var extra känslig för vrickningar igen. Så Zumba kan jag nog glömma någon månad fram! Läkningstiden var några månader! USCH!!
Det känns ju mycket lättare att försöka använda foten nu när man vet att det inte är någon fara att felbelasta den! Ganska logiskt det han sa att belastar man foten påskyndar man läkningen!

Och sen till nå betydligt roligare än min jävla fot!(Ursäkta svordommen)
Vi ska bli med katt ikväll!!! Vi satt och pratade om katt igår och Kimmo sa konstigt nog att det var ok! Vi hittade en på blocket som var jätte söt. Mamma ringde för ingen annan vågade men katten var inte kvar i alla fall. Jag skrev ett inlägg på fb att jag ville ha en katt och då skrev Kim att hon hade 2 katter som var drygt 6 månader gamla. Så mamma ringde henne och sa att vi ville ha 1 och sen skrev jag till henne på fb och frågade när vi kunde hämta den. Och det var idag efter klockan 17:30. I alla fall så satt vi och pratade i soffan om katten och jag sa att vi kanske skulle ta båda och då sa Kimmo -Ja varför inte! Då slipper den ena lämna sin syster och kanske känna sig ensam! Dom är ju vana med katter och en hund och sen skulle hon bli själv då! Nej det går inte så nu ska vi ta båda två! Barnen längtar ihjäl sig! Maja har döpt dom redan men jag sa att vi måste kanske fråga om dom har några namn först! Som tur var hade C en kattlåda som hon ville sälja och även matskålar så nu måste jag bara handla lite mat, leksaker och kattsand idag! Åhhh så mysigt! Tur i oturen att jag är sjukskriven då så jag kan gosa lite med dom på dagarna och dom lär känna mig! Och nästa vecka har jag eftermiddag så då blir dom inte själva så länge heller! Det känns bra tills dom känt sig lite mer hemmastadda!
Det kommer kännas konstigt att ha 2 katter springande här hemma! MEN SÅÅ mysigt!
Nu ska jag lägga mig och vila foten innan jag ska ner och härja runt på jobbet och sen hämta Maja på dagis!
KRAM på er!

Inga kommentarer: