onsdag 8 oktober 2008

Slottet påbörjat och bilen kaputt... trodde jag!

Idag när jag kom hem från dagis stannade jag för att släppa av Dennis vid brevlådan. Jag frågade om han ville att jag skulle stanna eller om jag kunde köra in i garaget men han ville att jag skulle stanna! Bilen började plötsligt hoppa och uppföra sig väldigt konstigt!
Vad har jag gjort nu tänkte jag! Kimmo kommer att slå ihjäl mig! Bilen stannade och gick inte att starta om! Fan också! På meddelandefönstret stod det el. startspärr!
Jag ringde till Kimmo men han blev inte alls arg! Jag gick in och läste lite på nätet sen ringde jag upp Kimmo och sa att vi skulle koppla bort batteriet men det hade han ju redan tänkt på så klart!
Jag lämnade bilen där tills Kimmo skulle komma hem!
Jag såg hur tusenlapparna flög iväg och bilen var helt slut! Men i alla fall så kom Kimmo hem och vi provade att starta men det gick inte... då kom Kimmo på att igår när han kört bilen så hade det stått --- kvar till tom tank! När jag hade tittat idag stod det 50 kvar till tom tank... alltså 5 mil ca! MEn den där har ju som sagt hoppat förr... Kimmo fyllde på bensin och bilen hoppade så fint igång! VILKEN LÄTTNAD!!!! Bara soppatorsk! Tur i alla fall att jag fick det hemma på gården! Jag stod ju ett bra tag och pratade med Cissi på parkeringen vid skolan och sen väntade jag på Dennis! Tur att jag inte fick soppatorsk där!

Slottet då! Kimmo började snickra foder runt ytterdörren så jag tog mitt slott och gick ut med Maja på altanen och slipade! Sen gick jag ner och sågade ut några olika hello kittysar till! Ska prova yttligare 2 varianter av Kittysar! När slottet var slipat lagade jag mat och efter maten målade jag alla delar! Jag har ritat på ett papper hur jag vill att slottet ska se ut men jag vet inte om det är så lätt när det är skuggor och sånt jag vill ha dit! Vi får väll se! Hoppas att det blir bra!
Kittysarna också för dom var riktigt roliga att göra!
Jag håller på att samla ihop olika saker och sen lägga ut på en hemsida för försäljning... Jag har ju som sagt redan ett antal beställningar!!! OCH ja jag ska göra dina lampor Tessan!!!
Cissi hade sett min första hello kitty och ville ha en sån! Så det ska jag fixa så klart!

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och titta på tv för min rygg värker som faaaan!

KRAM så ses vi imorgon!!!

Inga kommentarer: