onsdag 8 oktober 2008

Bondgårdsbesök!

Jag är jätte glad att jag följde med och tittade vid bondgården! Det var jätte kul att se hur mölkningen gick till! Hur korna förstår att dom ska gå in och mjölkas osv! Häftigt helt enkelt!
Men nu luktar jag kossa... inget vidare! Får slänga kläderna i tvätten direkt efter att Dennis kommit hem!
Efter rundvandringen fick vi fika... bröd som klassen hade bakat med smör och ost och sen så klart mjölk och yoghurt!
När jag kom hem var jag tokfrussen!
Snart är det dags att hämta lill skruttan! Hoppas det har gått bra idag också! Det hade säkert varit jätte kul för Maja att följa med men det var lite får lång tid för henne! Det får bli nästa gång! Vi får väll se om Linus och hans klass ska dit annars får jag väll prata med Ylva och bara åka dit och kolla in kossorna med Maja!! Hon var helt galen när vi var där sist och hon bara såg kossorna ut från fönstret!

Annars idag har jag inga som helst bestyr... jag ska försöka hinna att slipa Majas slott men det blir nog inte förrän Kimmo kommer hem! Och han brukar ju ha MASSOR med bestyr när han kommer så jag brukar inte hinna med annat än att vara med Maja och laga mat! SUCK!
Jag får väll hålla tummarna att jag får lite egentid idag!

KRAM så länge!

Inga kommentarer: