lördag 23 augusti 2008

En lördag hemma i Ramnäs...

...nej det händer inte ofta! Vanligtvis är vi ju i husvagnen!
I alla fall så skulle Kimmo och Kaj hjälpa Lasse och Jessica med lite grejer idag! Lägga golv, spackla, och lite annat smågöra! Kimmo stack iväg vid 11 tiden! Tessan hade jobbat idag så hon kom förbi med blöjor från Elita efter jobbet och då blev ju hon kvar! Hon var kvar till ca 12:30 och då åt Maja och sen somnade hon! Medans hon sov tittade jag på Jiddra inte med Zohan!!! Vilket jävla skit!!!! Sämsta jävla B film jag sätt på länge!
När Maja vaknat gick vi först till Konsum och sen till Tessan för att titta på Findus! Maja tyckte nog Findus var jätte söt för hon skulle pussa och känna (lite för hårt emellanåt) på den stackars lilla katten! Sen tror hon att alla djur heter Golle... Gille, Gille sa hon hela tiden!
Hon försökte också med massa konststycken som att klättra över, pussa på Findus öron och annat för att få hans uppmärksamhet men han bara sov!
Efter att vi varit hos Tessan gick vi förbi vid Jessica och Lasse... Jessica jobbade och när jag kom satt Kimmo, Kaj och drack öl. Tarja var där en stund oxå! Det vart nog mer öldrickande än jobbande såg det ut som när jag kom! Medans jag var där så målade Kaj en liten bit på grunden och sen ölade dom mest! Typiskt karlar när dom ska göra något!
Lasse bjöd oss alla på pizza som tack för Kimmo och Kajs hjälp! Maja hälsade på kaninen Stampe när vi var där och kallade han också för Gille! Hon måste verkligen tro att alla djur heter Gille!
I alla fall så var vi inte hemma förrän 21!!!!! Jag som skulle hem tidigt och vi skulle äta god mat hemma men allt gick i stöpet! Fast det gjorde inte så mycket! Var ganska lugnt att vara hon Lasse också!
Nu ska vi titta på film....

Inga kommentarer: