måndag 14 juli 2008

Regn, regn, regn...

Gick hem till Tessan när Maja vaknat! Skulle kolla hur långt dom hade kommit med nerplockningen av förtältet! Några väggar var nere så jag hjälpte till att ta ner dom sista och sen vika allt! Tuula var också där! Det kom en liten regnskur när väggarna var nere så då passade vi på att dricka lite java! Smaskens! Men sen var det bara att fortsätta när det torkat!
Vi fick ner allt och in i väskorna ganska fort faktiskt! Det gick riktigt bra! Sen när dom var klara började det regna igen och det verkar sitta i... jag hör hur det smattrar på taket!
Nu har jag precis ätit lite lunch! Köttfärspaj från igår! Hela bunten med barn sitter i vårat förtält och tittar på disneychannel!

Jag tittade precis på smhi och det verkar som att det ska vara fint väder imorgon i alla fall när jag ska böra plocka ihop! Men man ska ju aldrig lita för mycket på väderprognoserna för enligt dom skulle det inte regna idag heller när jag tittade igår! Vi får väll se! Jag ska kolla lite närmare kvällen och se hur mycket dom ändrat sig! Jag förstår inte vitsen egentligen med att ha 5 dygnsprognos för varje dag man tittar så är det olika väder! Antingen så kan dom inte alls och chansar eller så är dom väldigt odugliga på sitt jobb!
Jag är väldigt trött på alla väderprognoser nu!
I aftonbladet kan det så en 5 dygnsprognos på baksidan av tidningen och sen en HELT annan i mitten av tidningen! Vad är meningen med det? Räcker det inte med att ha vädret på baksidan av tidningen som alltid? Där verkar det också vara en vild chansning!

Inga kommentarer: