fredag 25 februari 2011

Fredag!

Jag blev hemma idag....
Maja var jätte snorig och hes igår kväll men jag tänkte att det är ju bara en dag kvar innan det är helg så hon kan vara på dagis! Men så igår så såg hon jätte hängig ut och somnade i soffan mycket tidigare än hon normalt gör och det tyder endast på sjukdom hos den här lilla tjejen! I alla fall så låg hon där och sov och snörvla och då bestämde jag att hon får fan vara hemma imorgon!
Så idag är vi hemma! Vi har bara legat i soffan och myst och tittat på tv! Maja somnade i mitt knä på förmiddagen och sov ganska länge!

Grabbarna har friluftsdag idag och är i Riddarhyttan och åker skidor! Hoppas dom har en rolig dag! Igår beställde dom med kycklingsallad så det hade dom i matsäcken idag! Och Dennis ville ha varm choklad så det fick han också med! Å vilken tur att det inte är -25 grader idag!

Annars i helgen blir det lugnt och skönt! Jag tänker INTE göra nåååååå! Förra helgen när jag skulle ta det lugnt så blev det massor men i helgen SKA jag inte göra något! Bara mysa med familjen och äta god mat! Nu är det ju lönehelg också och i våran familj betyder det lite extra gott... chips och dipp till kvällen! Annars skulle vi äta så gott varje helg och hur skulle det se ut! Nej så dom andra helgerna är det endast popcrn och salta pinnar som gäller! Lite nyttigare än chips och dipp! Ha ha

Nästa vecka är det sportlov för grabbarna och jag jobbar ju eftermiddag! Jag tog ledigt på torsdag så får vi se om vi hittar på något eller om vi bara ÄR! Det är ju flera dagar dit så vi får väll se!
Nu ska jag titta lite på tv igen och njuta av att det är HELG!!!! Hoppas Maja frisknar till snabbt!

KRAM

Inga kommentarer: