söndag 30 januari 2011

Dax att uppdatera lite!

Har inte hunnit och inte velat heller för den delen blogga i helgen! Vi har ju varit barnvakt åt Amanda och Filip. T coh M har ju varit på överraskningskryssning för en av deras kompisar!
I alla fall så kom dom 10:30 i lördags så vi gjorde inte så mycket direkt! Klockan 14 åkte vi och grattade kusin Nicke som fyllde år så Amanda, Maja, jag och Kimmo åkte dit och grabbarna var hemma. Vi fick MASSOR med gott fika och Carro hade till och med avancerat och gjort morötter i marsipan till morortskakorna! Dom var SÅÅÅ fina och goda! Amanda och Maja hade fullt upp att leka i Meja och Stellas rum. När vi sen åkte därirån så åkte vi till Willys och köpte lite godis och annat till lördagsmyset! Vi hade även hyrt 2 filmer... en åt barnen tror den hette Cats and dogs och den andra hette I rymden finns inga känslor! Barnen tittade på deras film och jag och Kimmo lagade tacos... vi fick lite hjälp av Amanda och Maja också! Amanda dukade och grejade! Så hjälpsam och go! Sen åt vi och det var så gott. Efter maten tittade vi på Fångarna på fortet och åt morötter och gurka med dipp, salta pinnar, popcorn och massa godis! Å dricka så klart! Efter fångarna tittade vi på I rymden fiinns inga känslor. Efter det så var grabbarna så stolliga så jag var tvungen att fråga om dom var fulla eller nått! Jag höll på att skratta ihjäl mig åt Filip!! HA ha ha
Idag så har vi inte direkt gjort någonting...Slappat! På eftermiddagen lagade Maja och Amanda pizzarulle! Amanda dukade och grejade i vanlig ordning! Vid 18:30 kom T och M hem... M en aning sliten måste jag säga! Vi fick höra om deras bravader! MEn kul hade dom ju haft i alla fall och det är ju huvudsaken! Dom fick lite mat men M var alldeles för risig för att äta! Han börjar bli gammal! Nu ska jag bara glo på tv och se hur min fot mår imorgon! Om det blir jobba fullt eller ringa läkaren!

Nästa vecka har jag eftermiddag men Kimmo åker ju till Säfsen på torsdag så jag skulle behöva vara ledig på torsdag! Suck... har ingen lust att sova själv torsdag till söndag! Eller sova och sova! Kommer nog inte kunna sova i vanlig ordning!
Nej det var allt för den här gången!

Inga kommentarer: