måndag 19 januari 2009

Maja sjuk igen!

Vad är det för fel på den här lilla damen? Kom hem från dagis idag och satte mig med henne för hon var grinig och trött så jag trodde hon skulle sova. Kände då hur varm hon var! Kimmo kom och jag tog tempen och den visade 39,3. Feber igen! Jag var ju hemma förra veckan 2 dagar med henne för feber!

Ringde direkt till vårdcentralen men klockan var så mycket så jag fick ingen tid. Skulle kontakta läkaren direkt imorgon på telefontiden! Ringde Previa och dagis och meddelade läget! På vårdcentralen trodde hon att nu eftersom Maja är snorig så är det ett nytt virus. Säkert så var hon inte helt frisk när hon gick till dagis i torsdags och var då mer tillgänglig mot nytt virus!

Den här gången tänker jag vara hemma hela veckan! Jag struntar faktiskt i om hon är frisk t ex på torsdag. Jag ska vara hemma så hon är ordentligt frisk den här gången! Lika bra att vila veckan ut! På allt detta så får hon sin vanliga ögoninflammation som hon alltid får när hon är förkyld! Hoppas vi får komma till läkaren imorgon och får penecillin så hon blir frisk en gång för alla!



På jobbet har det inte hänt speciellt mycket! Hade lite jobb på morgonen men när det var slut drev jag ocmkring och snackade lite skit. När det blev tråkigt så gick jag in på ögleline och hjälpte Camilla Mörk för Cissi hade varit tvungen att åka hem.
På lunchen ringde telefonen och det var Dennis. Han frågade om han skulle vara på fritids idag och jag sa att han skulle det och då började han gråta för han hade gått hem. Men jag fick honom att lugna sig och sa att han skulle ta med sig mobilen och gå till fritids tills Linus slutade. Han lugnade ner sig och gjorde som jag sa. Jag ringde och kollade efter en stund och då var han redan på fritids och han var inge mer ledsen! Det gjorde så ont i mitt mammahjärta när han grät i telefonen. Skönt att det slutade bra i alla fall!
Nu kommer jag ju vara hemma den här veckan så han får ju gå hem direkt efter skolan.

Nu ska jag snart ge Maja lite välling och lägga henne men först ska grabbarna gör sina läxor!
KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Maja! Hoppas hon snart blir bra. Kram

Anonym sa...

Stackars lilla Maja! Hoppas hon blir bra snart. Jag kan säga att det gjorde ont i mormorshjärtat för Dennis skull också!/ Kram

FFF sa...

Var hemma hela veckan du... ni har väl ändå inge mycket att göra på jobbet. Krya på lilla Maja!