fredag 30 januari 2009

Händelserika dagar!

Vad drygt det är på jobbet nu... valet vi har är varsel eller arbetstidsförkortning. Vi fick ett erbjudande om att jobba 75% med 87,5% i lön! Jag och många tyckte att det var ett bra erbjudande! Vem vill inte vara hemma mer och dessutom få en del betalt för det? Idag kom ett nytt erbjudande ut. Varför vet jag inte för vi har inte fått rösta om det gamla! Men nya erbjudandet var arbeta 80% och få betalt för 90%. För mig och många andra är detta inget särskilt svårt beslut. Men sen finns den där lilla procenten med.. OBSERVERA... Snåla, egosistiska jävlar rent ut sagt! Kan säga att det är OK om man nu skulle sitta i en ekonomisk kris men sitta och SPARA pengar varje månad och säga att man inte har råd!!! Vad är det då frågan om! Egosim! Och jag lovar.. det kommer att slå tillbaka på dom en vacker dag!
Nu är det nytt möte på måndag och då ska det väll ske någon form av röstning antar jag. Men min magkänsla säger att det inte kommer att gå igenom. Tjänstemännen har fått samma erbjudande och för dom var saken helt klar! Dom tackade ja. Men deras går inte igenom om inte vårat gör det!
Jag har verkligen förståelse för om man sitter i en ekonomisk kris... men inte faaan kan så många sitta i en sån kris på Gunnebo! I så fall kan man ju undra hur dom skulle ha klarat sig om dom jobbat i hemtjänsten eller på Konsum kanske! Vi tjänar faktiskt jävligt bra.
Om dessa människor blir arbetslösa (hoppas fan det) hur ska dom klara sig på a-kassa?
För min del så tycker jag att dom som inte är för arbetstidsförkortning ska bli varslade och sen få förfrågan om dom fortfarande resonerar på samma sätt.... ! Fan vad trött jag blir på människor!
Nog med det här nu!

IDag har vi planerat att åka till husvagnen. Jag är inte ett dugg sugen! Ringde till Kimmo och han sa att jag skulle fråga grabbarna så dom skulle få bestämma. Dom ville dit! Fan också! Försökte muta dom men det gick inte! Vi får väll se när Kimmo kommer hem vad han säger!
Nu ska jag koka lite kaffe för nu blev jag så upphiad av att skriva om jobbet! Maja är dessutom toktrött så jag lär försöka lägga henne!

KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vilka snåla jävlar! Ska väl vara jävligt glada att det ens är ett sånt bra förslag de kommer med. Kunde ju ha varit att ALLA skulle fått gå på en gång.
Hoppas ni får det trevligt i husvagnen om ni kommer dit. Ha en riktigt trevlig helg! Kram

Tessan ♥ sa...

Ha ha ha...och hur var det nu med utropstecknen? :)

FFF sa...

Det löser sig säkert... Ett tips kan ju vara att redan nu börja söka nya jobb. Hoppas snålisarna går med på erbjudandet. Ha det!!