onsdag 1 oktober 2008

Linus hemma från skolan!

Imorse sa Linus att han inte mådde nå bra... jag tog fram tempen för jag litar inte ett smack på min kära son! Han hade i och för sig över 37 och hans normaltemp ligger på 36,2 så kanske en aning feber. Han sa att han hade huvudvärk så jag sa tillslut att han fick vara hemma men jävlans om han ljuger för mig! Nu ligger han och tittar på tv men vi får väll se vad han är i för skick när Dennis kommer hem för det är då jag brukar upptäcka om han är sjuk eller inte!

Pratade med BVC nyss för jag var lite orolig för Majas förkyldning och hon ska ju vaccineras idag! Men Margareta tyckte att jag skulle komma ner och hon trodde att Maja skulle vaccineras!
Igår när hon hade somnat så låg hon och hostade och snorade och tillslut vaknade hon så jag tog upp henne i famnen, hon låg ett tag och sen rätt var det var kräktes hon upp massor med slem på min tröja! Kimmo bar in henne på toa för att torka rent henne och då kom det en kräka till! Lilla gumman och ha så mycket slem i halsen! Kimmo blev orolig att det var magsjuka men jag försod direkt att det bara var massa slem som var tvunget att komma upp!

Inatt har jag legat vaken... jag var upp på toa vid 2 tiden och strax efter det såg det ut som någon stod och lös in en ficklampa genom fönstret på ytterdörren! Jag blev lite skraj och väntade om jag skulle se nå mer och då började jag höra massa saker i källaren så när klockan var vid 4 tiden så väckte jag Kimmo och vi gick ner i källaren. Så klart så var det inget där! Men jag undrar ja om det är någon stöldhärva på gång så dom går runt och kollar på nätterna! Usch så obehagligt i alla fall! Jag kunde i alla fall somna om tillslut!

IDag ska Maja vara på dagis mellan 11-15! Hoppas att det går lika bra idag! Hon ska äta, sova och äta mellis idag! Jag har ingen aning om hur mycket jag ska vara där men jag hoppas att jag får gå ifrån så jag kan gå hem till Linus en stund! Vi får väll se! Linus fär fälja med mig till BVC i alla fall nu på morgonen! Nu ska jag gå och förbereda oss fär BVC besök!

Inga kommentarer: