onsdag 1 oktober 2008

Hemma igen!

Ja det vart en snurrig förmiddag för mig!
Linus, Maja och jag var till BVC och vaccinerade fröken och sen vägde vi henne! Läkaren gjorde också en undersökning!
Allt gick jätte bra! Hon pep till typ 3 sekunder och sen hade det gått över! Jag frågade om reaktionen efter vaccineringen eftersom hon blev så väldigt sjuk förra gången och sannorlikheten var stor att det skulle bli så den här gången också!
Efter BVC sprang jag in och köpte lunch till Linus och blöjor som skulle med till dagis!
När vi kom tillbaka var klockan nästan 11. Linus sa att han inte riktigt vågade vara själv så jag strulade och ringde Tessan och krånglade men tillsist ringde jag hem Kimmo som bara var på Scando om tur var! Han kom hem och jag stack till dagis! När jag kom till dagis berättade jag att Maja fått spruta ifall hon skulle bli sjuk medans hon var där! Eva ändrade lite tider och sen sa hon åt mig att åka hem! MEN, men hallå... ska hon vara helt själv hela dagen!!!??? Ja kom tillbaka vid 15 sa hon om jag inte ringer om hon blir dålig! Jaha, ok sa bara jag och gick! När jag kom ut kom jag på att jag inte ens sa hej då till min lilla gumma! När jag gick förbi fönstret såg jag att hon satt i en stol och skulle ha samling... bara hon inte såg mig nu tänkte jag för då kanske hon börjar skrika! Men hon såg mig inte!!! Fattar ni vad stor hon är???? Själv på dagis!!! JAg skulle vilja ha en dold kamera och se hur hon är när hon är själv på dagis! Kan man inte fixa det!!!! Tanke på alla oroliga föräldrar... tror nog att jag tycker att det är jobbigare än vad hon tycker!
I alla fall så fick ju Kimmo åka tillbaka till jobbet direkt och det var väll bra! Nu ska jag försöka att varva ner lite... känner mig alldeles uppe i varv!

Maja vägde i alla fall 9,3 kg och var 74,5 cm lång! Doktorn sa att hon följde sin kurva... en bit nedanför normalkurvan! Huvudomfånget var 45,3 cm! Doktorn berömde henne och sa att hon var så lätt att handskas med för många 1 åringar var man tvungen att "brottas" med under undersökningen men Maja låg bara och tittade på en bil!

Inga kommentarer: