måndag 27 oktober 2008

En lite annorlunda dag på jobbet!

Allt började när jag kom till jobbet klockan 13:40! Det satt en lapp uppe om möte på lagret! Jag träffade Gerd i omklädningsrummet och hon sa att mötet handlade om varsel! 20 personer hade hon hört! Jag trodde hon fått fnatt men mycket riktigt! 18 kollektivare och 5 tjänstemän! Det blev en väldigt orolig stämning på jobbet! Det var mycket spekulationer om vílka som kunde ligga före! Som sagt så var det de stora samtalsämnet idag... inte speciellt konstigt!
Jag jobbade med Olle idag för Janne var fortfarande sjuk! Gick ganska bra men hade hellre jobbat själv! Efter 20 rasten kom Britt-Inger ut så vi kunde fråga henne frågor angående varslet och den stora frågan var väll hur många är före???? Jag hade "tur" jag hade 43 st efter mig! Men man kan ju inte vara allt för säker ändå! Börjar dom handplocka efter kompetens kanske man ryker! Vem vet! Jag tänker i alla fall inte ta ut nå i förskott!! Men lättad känner jag mig!
På 20 rasten satt jag förrästen i massagestolen! Så härligt för ryggen!!!
När jag gick hem klockan 22 var det ännu ett möte för nattskiftarna och dom som hade missat på eftermiddags skiftet!

Nu måste jag gå och ta något att äta för jag är tokhungrig!!!
KRAM

Inga kommentarer: