tisdag 23 september 2008

Lilla Goliat!

Han lever i alla fall! Det blev medicin istället för avlivning!
Men han är i väldigt risigt skick enligt veterinären! Han hade öronskabb och har troligen haft det hela livet! Men inte förrän nu upptäktes det! Efter att ha gått till veterinären ett antal gånger! Han fick genast medicin och började ruska och skrika så fruktansvärt! Kimmo gick ut med honom så jag och veterinären fick prata vidare! Jag berättade att han kräktes och drack mycket så jag fick gå ut med en skål och jaga Goliat så jag skulle få en skvätt kiss i skålen! Det gick tillslut! Han hade inte diabetes men urinvägsinfektion, dåligt ph, dåligt blodvärde och sen var det några mer prover som visade dåligt! Hon skrev ut medicin för urinvägsinfektionen och sen kom vi in på Goliats allmäntillstånd så berättade jag att jag upplevde han trött men har alltid trott att det berott på att han blivit gammal! Men i alla fall så blev hon orolig över hjärtat så hon kollade det också och upptäkte att han hade blåsljud på hjärtat! Men hon ville inte göra mer just nu utan behandla honom för det här han hade fått nu och sen skulle vi komma tillbaka om 6 veckor för en kontroll till! Är han inte bra så kommer vi att avliva honom då!
Som sagt så tyckte hon att han var i risigt skick men att hon hoppades på att det ena förde med sig det andra! Kanske blir han bra när han är behandlad för det här! Det återstår och se om 6 veckor! Den 12 november klockan 17:30 ska vi tillbaka! Lilla gubben!
Nu ska jag ta och ge honom lite medicin och sen ska jag slänga mig framför tv´n!

KRAM på er!

Inga kommentarer: