måndag 22 september 2008

Första dagen på dagis!

Vilken tur att jag tittade en extra gång i kalendern innan jag la mig igår! Jag har ju hela tiden trott att jag ska vara på dagis mellan 9-10 men det var mellan 10-11!

När vi kom till dagis var alla ute! Jag trodde faktiskt inte att dom skulle vara ute så jag hade ju bara satt på Maja en jacka men som tur var höstkängorna! Men annars hade hon bara sina tights... fast det var inte kallt ute! Jag frös inte och då stod ju jag still!
Natta var på dagis med Yvonnes namn i pannan... ha ha! Det var hon som sa det! Hon vikarierade för Yvonne den här veckan! Maja lullade runt och kikade för sig själv mest hela tiden! Eva frågade om hon alltid var så här lugn men jag sa att det nog var lugnet före stormen!!! Jag sa att spänn fast henne så fort ni får möjlighet!!! Ha ha!
Jag tycker att det är så svårt att svara på vissa frågor som dom ställer om hur hon är för något som jag har lärt mig så är det att barn är skizofrena när dom går på dagis! Dom kan vara som ljus på dagis och vilddjur hemma eller tvärt om! Jag har haft båda delarna!
Maja kanske kommer att sköta sig exemplariskt medans hon är mer högt än lågt eller mer vild än tam hemma!! Men min vilding är bra söt också! Hon gör inte bara djävulstyg!!
I alla fall så fick jag träffa min gamla klasskompis Merja när jag var på inskolningen! Det var ju jätte kul! Hon bodde till och med i Ramnäs för tillfället!
Tiden gick fort när vi var på dagis... när dom sen gick in för att ha samling och sen äta så åkte vi hem!

Jag fixade lite lunch och efter det åkte vi hem till Tessan och tog en kopp kaffe! Det var gott!!!
Vi åkte hem strax före 13 för Maja var sååå trött så nu sover hon som en stock! Hon sover nog ett bra tag till!!!

Inga kommentarer: