måndag 21 april 2008

Städning...

Kimmo kom hem klockan 15:30 då låg jag och Maja nerbäddade i soffan och frös! Jag mådde inte alls bra!
Vi drack lite kaffe och efter det började vi att städa altan! Jag kastade ut det stora fula skåpet som stod i hörnet och tog plats! Genast så blev altanen väldigt luftig och rymlig!
Det var jätte skitigt på altanen såå det märktes stor skillnad när vi började röja!
Hoppas nu bara att fönstrerna kommer på plats så dom slipper och stå och ta plats på altan!
Det kommer att bli sååå fint när det är klart!
JAg hann inte färdigt så jag har lite att göra imorgon också! Maja hjälpte till så gott hon kunde (käkade lite skräp som låg på golvet =) och hängde över dammsugaren när jag dammsög!)
Duktig tjej! Ha ha

När klockan var 19:30 var jag tvungen att gå in och göra varma smörgåsar och lägga Maja! Grabbarna kom inte i säng förrän 20:30! Vi bestämde i dag att dom skulle få börja vara vakna till 20:15! Många av Linus kompisar är ute när klockan är 19:30 och då brukar Linus gå och lägga sig! Vi ska köra en provperiod nu och se hur han sköter skolan! Och om någon vecka får vi se om det får fortsätta eller om vi ska börja lägga dom tidigare igen!

Nu ska jag sätta mig framför tv´n och mysa innan jag ska sova! Och håll tummarna så är ni snälla att jag är frisk imorgon!

Inga kommentarer: