onsdag 23 april 2008

Nöjd med gårdagen...

Hann aldrig skriva mer igår!
Jag skrubbade hela altanen igår! Det var fullt med svarta prickar på hela altanen! I år ska jag fasiken ha fint på altanen! Jag tvättade bort alla prickar, tvättade fönstren, satte fram dynorna och det blev såå fint! Jag höll på i flera timmar! När Kimmo kom hem så sa han att det luktade jätte gott och var jätte fint på altanen! Kul att det syns!
Kimmo åkte iväg och kastade all skräp som tidigare legat på altanen! Så nu slipper jag det också. När vi skulle äta så satt vi på altanen! Maja tyckte nog också att det var mysigt att krypa omkring på en ren altan! Och jag kunde ju slappna av eftersom det inte fanns så mycket hon kunde stoppa i munnen när hon var där! Efter maten åt vi glass och drack kaffe!
I år ska jag ha lite fina blommor på altanen också... förra året hade jag inte en enda blomma och vi satt aldrig på altanen men i år ska det bli ändring!
Måste komma ihåg idag och åka och köpa lite frön så jag kan börja odla lite!
Minns för många år sen när jag hade mer eller mindre djungel på altanen! Det var så fint! Jag hade förodlat massor! Stora pumpor, tomater, gurkor och massor av fina blomor! Så vill jag ha nu med fast det är ju svårt när vi är i husvagnen! Men dom mest känsliga blommorna får jag väll ta med mig när vi ska vara längre tid i husvagen!

Idag har Maja försökt att klappa händerna... får hon bara träna lite så blir hon jätte duktig!
Vinka har hon också börjat med men bara när hon själv vill... det går inte att tvinga fram! Herregud vad tiden går fort... hon är ju såå stor redan!

Inga kommentarer: