torsdag 25 december 2008

Julen snart över!

Nu är det snart över!
All stress över julen är verkligen slut på ett kick! Man städar och handlar julklappar och sen lagar mat som en galning för En ända dag! ÄR det inte otroligt?
Grabbarna är jätte nöjda över sina julklappar! Dennis lirar gitarr som en riktig rockstjärna och Linus har byggt lego hela dagen förutom när vi var till stan en snabbis på morgonen! Han fick sin efterlängtade polisstation! Dom blev jätte glada för alla sina julklappar! Maja fick ett OBH nordica kök som hon lekt med nästan hela dagen (grabbarna också).

Har inte hunnit att blogga speciellt mycket under julen... har haft så enormt mycket att göra plus att jag haft migränliknande huvudvärk också!
Vi hade ju besök på fredagen och det var jätte trevligt! Vi åt god mat och drack gott! Grabbarna blev bra dragna! Malin kom förbi med en julklapp till mig för att jag var så snäll... Det var väll snällt gjort! Hon drack upp en vinare och blev bra full så vi var tvugna att säga åt henne att gå tillslut eftersom vi skulle upp och handla julklappar direkt på morgonen! Vi hade i alla fall väldigt trevligt! Det måste vi göra om! Vi får väll se om det blir något av det vi planerade! Skulle vara trevligt! På lördagen handlade vi klart alla julklappar trodde vi! Det var bara det att vi tyckte att dom hade så lite dagen innan julafton så vi var in och handlade mer! Nu blev vi i alla fall nöjda med klapparna!
Sen slog vi in julklappar och städade och grejade så jag trodde inte att vi skulle hinna men det gjorde vi!

På julaftonsmorgonen var vi hem till Sonja på grötfrukost. Kenna och Maria var där också! Jätte mysigt! Sen åkte vi förbi vid Siv med julklappar och sen hem och förberedde innan mamma skulle komma! Mamma kom vid 14:30 och sen var det ju Kalle! Sen kom Sonja med familj och Siv och Armas och drack lite glögg och pratade med tomten innan dom skulle vidare! Det var så trevligt så! Maja var jätte rädd för tomten... hon sträckte armen så långt hon kunde när hon skulle ta paketen från tomten... det såg riktigt roligt ut! Ha ha! Lilla gumman!
Men tillslut kramade hon tomten i alla fall en snabbis!

Idag var vi in till stan direkt för jag visste att dom skulle ha Ipod touch 32gb hemma men när vi kom in hade den sista precis gått... när dom skulle få in nya visste dom inte! Det var det absolut ända stället som gick att få tag i just nu. Jag blir helt galen! Pratade med media markt dagen innan julafton och då hade dom endast ett fåtal 32:or kvar resten var slut! Jag har letat som en galning nu men inte hittat någonstans! Visst finns det 32:or på vissa konstiga affärer men då är dom nästan 1000 kronor dyrare! Tycker det är mycket pengar ändå!
I alla fall så kan det nu finnas i Eskilstuna så direkt när jag vaknar imorgon ska jag ringa dit och i så fall åker vi dit direkt. Annars kunde man beställa från applestore och då fick man den graverad med valfri text på baksidan men då får jag ju vänta och det har jag faktiskt ingen lust med!
Vi får väll se hur det går!!! JAG VILL HA EN NU!!!! Funderade ett tag på en apple iphone också men dom är ju tokdyra! Min kusin har en sån och den var ju så häftig!

På lördag bär det av till husvagnen... hoppas tjänen har fryst på så vi kan pimpla! Det ska bli så skönt att åka till husvagnen! Det är så lugnt och skönt där när man vintercampar! Det är verkligen bara VI som är där! Lugn och ro! Skönt att komma bort från allt!
Är det slaskigt är det väll ingen höjdare men är det kallt och lite snö så blir det ju mycket roligare! Av någon konstig anledning så kommer man ut på ett helt annat sätt där än hemma!

Nej nu ska jag glo lite på tv innan John Blund besöker mig!
KRAM på er!

Inga kommentarer: