torsdag 13 november 2008

Torsdag!

Först en sammafattning av gårdagen...
När jag kom till jobbet igår var det ungefär som att vinna på lotto! Arbetsledaren var på kurs RESTEN AV VECKAN!!!! Jubel! Kanske därför alla var på så otroligt bra humör!
Jag jobbade först med Jenny Olsson till 17:30 och sen jobbade jag själv! Tänk att jag vart betrodd till det! Hmm. Istället för Juhani så sprang ju Ulf en hel del! Undrar vad han han sprang där för! I alla fall så jobbade jag på och tog bara dom obligatoriska rasterna! Det jag måste säga är att jag kände mig fruktasvärt ensam igår på jobbet! Dom andra brukar ta en tidigare rast så dom kan ta en till innan dom går hem men eftersom jag har blåslampa i arslet och tydligen inte får nått gjort så kan jag inte göra det! Det betyder alltså att jag har min 20 rast helt själv och egentligen så gör det inte så mycket för jag läste en tidning men eftersom jag på det jobbar helt själv så är jag ju helt ensam från 18 till 22! Trist! I vanliga fall tycker jag att det är skönt att få sätta på sig hörlurar och gå in i min egen värld och bara njuta av det lugna men igår en stund så kände jag mig ensam!
När jag kom hem igår så kom jag på att jag hade glömt att återrapportera innan jag gick hem och det var ju bara 120 stycken men jag tänkte att det är lika bra att få det gjort så jag messade Camilla och hoppades att hon skulle vara kvar och det var hon! Hon skulle fixa det åt mig! Skönt för då slapp jag åka ner och göra det själv!

Idag är det ju som fredag för mig... Skönt! Maja är inte mycket bättre så det är väll bara att vara hemma imorgon!

Är sugen att åka upp till husvagnen i helgen! Skulle vara fint väder så det kan vara skönt att få koppla av lite! För det är riktig avkoppling!!! Vi får se! Måste prata lite med Kimmo ikväll! Och sen beror det ju lite på hur Maja mår imorgon!

Idag när Linus kommer hem från skolan ska jag åka till Konsum och hämta jultidningarna! Antar att jag har en hel del att sortera sen! Men det börjar jag inte med förrän imorgon tror jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hua vad trist när det är sådär på jobbet, hoppas det löser sig snart!
Vi har ca 6 mil till Ludvika från Säfsen så inte allt för långt om man vill göra annat än bara vara i Säfsen :)
Här blir det till att vänta ett par helger till, minst, innan vi kommer oss upp till SÄfsen och husvagnen, håller på och längtar ihjäl mig, det ju så avkopplande precis som du skriver.
Önskar er en fortsatt trevlig kväll!
Kram