söndag 19 oktober 2008

Nu är det nära!!!

Imorgon klockan 05:12 ska jag börja jobba!!! Jag har alltså inte jobbat från juli 2007!!! Det är ju aslänge sen! Nu är det verkligen slut på det ljuva livet! Jag och Maja en regnig dag i soffan! Hmmm!!
Jag är skiträdd för att jag inte ska orka med en hel arbetsdag! Fattar ni hur jobbigt det kommer att vara! Jobba, jobba, jobba och åter jobba! Utan att få sätta sig och titta på våra bästa år eller något annat förmiddagsprogram!!! Hjälp!! Och en hel vecka!!! Ingen rast och ingen vila! Jag kommer att vara en levande zombie i en veckas tid fram!
Jag ska i alla fall jobba med Janne Stenström och det var en lättnad! Var lite skraj att behöva börja med att jobba med någon som jag inte känner riktigt! Så det var en lättnad när Tessan sa vem jag skulle jobba med! Känner att i alla fall det gör det ett steg lättare att börja jobba!
För mig känns det här precis som att börja ett nytt jobb!!! Alla maskiner är flyttade och nytt folk och framför allt nya arbetsledare!
Imorgon kommer Tessan att börja klockan 5 så jag inte ska behöva känna mig helt vilsekommen! Måste ju ha en kaffekompis första dagen!
Hoppas det går bra men jag har hoppats på det värsta!!

Alltså inget kyrkis för oss imorgon! Tråkigt! Tycker att det är fusk att alla andra får gå! Men jag får väll gå varannan vecka!
Nästa vecka börjar Kimmo klockan 8 för att grabbarna inte ska behöva vara ensamma på morgonen! Och sen blir det inte jätte tidigt för Maja att börja på dagis! Sen kommer han att börja 8 varannan vecka! Faktiskt skönt att kunna lösa det så. Då kan jag ju gå full tid och det vill jag verkligen! Då blir Maja på dagis 6 timmar på förmiddagarna och 2 timmar om dagen på eftermiddagarn förrutom på fredagar då det blir lite andra tider! Skönt för henne!

Nej nu ska jag lägga mig i sängen och antingen försöka läsa en bok eller titta på en film! Hoppas jag kommer att kunna sova inatt!!!!!
Zombierapport kommer väll direkt efter jobbet imorgon!

KRAM på er och håll tummarna för att det ska gå bra för mig imorgon!

Inga kommentarer: