torsdag 15 maj 2008

NY BIL!!!

Hann som vanligt inte skriva nå mer igår!
I alla fall så var jag Kimmo och Maja till Köping igår för att titta på bilar! Jag hade skrivit upp några tänkbara! Dennis var hos Tessan och Linus var hos Kim!
När vi kom till Volvo i Köping var den första bil vi såg en Volvo v70 T5 som vi tittade på och hittade inga skavanker! Vi gick vidare och hittade en till Volvo v70 2,5t för samma pris fast en årsmodell nyare! T5:an var titaniumgrå och 2,5:an var silver! Jag fastnade för T5:an fast invändigt var 2,5:an snyggare! T5:an var ljus invändigt och 2,5:an mörk! Men i det stora hela var T5:an finast! Det kom fram en kvinnlig försäljare och hjälpte oss och Kimmo var ut och provkörde! När han kom in frågade han om jag ville köra men jag vågade inte!
Vi gick in för att höra vad hon hade att erbjuda oss! Första priset var inte alls vad vi tänkt oss! Hon frågade vad vi tänkt oss och Kimmo drog till med något! Vi var båda rädda att hon skulle börja skratta men det gjorde hon inte! Hon gav oss ett annat pris och Kimmo påpekade att vi ville ha nya däck till för däcken kostar 10000 att köpa till! Vi gav henne ett bud och hon var tvungen att gå iväg och fråga en annan! Hon kom tillbaka och sa att hon redan gett oss så mycket för våran volvo och sänkt T5:an så mycket att hon inte kunde göra något mer! Men hon gav oss ett sista bud som var 5000 över vad vi hade tänkt. Kimmo ville gå där ifrån men ändå ha bilen så jag sa åt honom att det var en bra affär vi gjort så vi bestämde oss för att köpa bilen! Så nu är vi T5 ägare! Kimmo sa att den gick av bara helvete... 250hk! JAg kommer att köra ihjäl mig! MEn kul! Vi var båda jätte nöjda! Vi hade hittat en bil båda ville ha och fått mycket för våran gamla! Vi hämtar nya bilen på min födelsedag den 21:a maj på eftermiddagen! Jag längtar efter att få provköra den! Jag har ju aldrig kört automat så det är en helt nu upplevelse! Måste nog ut och övningsköra... ha ha

Inga kommentarer: