söndag 11 maj 2008

~*~ MAJAS DOPDAG ~*~

Idag har vi döpt våran lilla skrutta! Hon var såå duktig!
Pojkarna var duktiga dom också! Dennis hällde i dopvattnet och Linus tog emot ljuset! Och dom var så duktiga att stå framme med oss i kyrkan utan att gnälla!
Maja var lite krånglig mot slutet men då hade hon ju varit i famnen i en halvtimme och det tycker jag är helt OK!
Varken jag eller Kimmo tyckte att det var jätte jobbigt att stå framme i kyrkan heller!
Prästen var jätte bra... något jag tyckte var kul var att han tog Maja och gick runt med henne bland släkt och vännerna!

Efter själva dopceremonin så fikade vi i prästgården...
Lotta och Pesa åkte hem för Lotta skulle jobba. Johan, Linda och Mira åkte hem för dom skulle träffa ett par kompisar som bodde långt bort! Men det var ju jättekul att dom kom!

Vi fikade tårta, bullar, äppelkaka och bullar och till det hade vi kaffe eller dricka!

När det var dags för paketöppning så läste jag dopkorten och Linus och Dennis turades om att öppna paketen! Allt gick jätte bra och smidigt! Solen sken och det var JÄTTE varmt ute! Det kunde inte bli bättre!

När alla åkt hem hjälpte Tessan till att plocka undan och torka av borden! TACK så hemskt mycket för det! Det var skönt att få lite hjälp!

När vi kom hem från kyrkan så hade jag jätte ont i huvudet så vi åt och sen var vi helt utmattade allihopa! Jag har ju bakat eller gjort något varje dag innan den här dagen!


Här kommer lite kort från dopet:







Inga kommentarer: