onsdag 7 maj 2008

Hej å hå....

Nu är jag nyklippt och nyslingad! Super nöjde blev jag! Carro frågade flera gånger innan hon klöpp av säkert runt 20-30 cm hår! Det är bara att kapa sa jag! Och det blev jätte bra!
Men jag måste säga att det verkligen blev ett lyft att få lite slingor i håret! Nu ser det mer somrigt ut!

Igår klöpp jag mig och sen var jag till Willys och handlade så jag var inte hemma förrän sent!
Idag kom Jessica och skulle slinga mitt hår. Hon kom klockan 8:30 och prästen skulle ju komma och planera dopet. Han ringde klockan 9:30 och frågade om det gick bra om han kom 10:30! Klart att det gick bra men då blev det ännu senare att börja slinga håret! Synd om Jessica som måste vara här hela dagen!
I alla fall så kom prällen och vi gick igenom hur jag ville ha det! Han var jätte bra och lite smått rolig. Kommer nog att bli bra! Han tyckte inte att vi skulle planera så innerigt för han tyckte att det kommer komma som det kommer!
Efter att han åkt började vi dra ut slingor ur hättan och det tog sin lilla tid och när det var klart vart småtjejerna hungriga så jag lagade lite mos och köttbullar åt dom! När dom ätit och somnat så började vi med slingningen. När det var klart gjorde jag mig iordning för att se hur resultatet blev och jag blev jätte nöjd! Jag var inte helt klar förrän Kimmo kom hem vid 15!
Jessica gick hem direkt när vi var klara och grabbarna följde med henne!
Sen började jag baka äppelkaka och höll på med det till klockan var efter 20! Så nu är jag helt slut i ryggen efter dagens bravader!

Kimmo var till husvagnen med Armas och kapade ner våran stora björk som vi har en meter bakom husvagnen! Jag tror Kimmo var lite nervös att få björken i husvagnen men det gick ju bra! Han var inte hemma förrän efter 20 också! Nu ska jag sätta mig och titta på Lost innan det är slut!

Inga kommentarer: