tisdag 13 maj 2008

En tröttsam natt!

Igår kvälln när vi gick och la oss så hörde jag hur snuvig Maja var och hade jätte tungt att andas. Hon sov men vaknade lite mellanåt och hostade och knorrade! Inatt någon gång hämtade Kimmo in henne och vi kände att hon var skollhet! Det var varmt uppe på övervåningen men hon kändes febrig! Hon knorrade och knorrade hela natten och kunde inte riktigt sova! På morgonkvisten tog jag av henne pjamasen och tänkte att det kanske skulle bli bättre men det blev det inte!
Vi gick upp när klockan ringde och jag tog tempen på henne och hon hade över 38 grader! Stackars liten!
Direkt efter vällingen somnade hon om och när hon vaknade var hon ganska pigg men nu en halvtimme senare börjar hon bli lite gnällig igen! Vi får väll se hur den här dagen artar sig! Vi är hemma idag och tar det lugnt! Jessica skulle ha kommit igentligen men jag ringde och frågade om det gick bra om hon kom imorgon istället och det gjorde det!

Mamma är på väg till Ullared! Pratade precis med henne och påminnde henne om att köpa en docka åt Maja! Och en till snuttis om hon hittar! Det gick bra för dom i alla fall! Dom hade bara kommit till Örebro men dom hade åkt vid 7 imorse! Jag är såååå avundsjuk! Undrar om vi ska ta en tripp ner i sommar! Jag ska nog försöka övertala Kimmo!

Solen skiner idag med! Enligt dagens väder skulle det vara molnigt idag men det är det inte! Kallt är det i alla fall! Enligt min datoryttertemperatur är det nu 8.6 grader! Hoppas det blir varmare under dagen!

Inga kommentarer: